Błędy w dokumentacji ZUS –pytania płatników i odpowiedzi ekspertów

Specjaliści ds. rozliczania ZUS w firmach mają często sporo wątpliwości dotyczących właściwego wypełniania dokumentacji. Poniżej prezentujemy porady naszych ekspertów dotyczące tego zagadnienia. Sprawdź, jakie problemy zgłaszają płatnicy i jak należy sobie z nimi poradzić.

14 błędnych zapisów w regulaminie ZFŚS

Niewłaściwe zapisy w regulaminie zakładowego funduszu świadczeń socjalnych (ZFŚS) mogą narazić pracodawcę na poważne konsekwencje finansowe. Pracodawca będzie bowiem musiał wypłaty oskładkować lub opodatkować oraz skorygować dokumenty przesłane już do ZUS i do urzędu skarbowego. Może narazić się również na kary nakładane przez ZUS, PIP i kontrole podatkowe. Warto się przed tym uchronić i przeanalizować zapisy w swoim regulaminie zgodnie z poniższymi wskazówkami. Sprawdź, czy nie popełniłeś błędu w regulaminie ZFŚS.