Rozstanie się z pracownikiem w trakcie miesiąca – składki oraz druki
Kontrole ZUS pokazują, że pracodawcy, jako płatnicy składek, popełniają szereg błędów w sytuacji, jeśli do ustania stosunku pracy doszło w trakcie miesiąca kalendarzowego. Dotyczą one zarówno rozliczeń składkowych, jak i obowiązków związanych z wyrejestrowaniem takiej osoby z ubezpieczeń, a zwłaszcza kodów określających zastosowany tryb rozwiązania umowy o pracę oraz dat wyrejestrowania z ubezpieczeń i ustania stosunku pracy. Dodatkowe wątpliwości pojawiają się w sytuacji, jeśli dochodzi do wygaśnięcia stosunku pracy z powodu zgonu pracownika. Przeczytaj komentarz i sprawdź, czy postępujesz zgodnie z przepisami.
Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Zeszyty ubezpieczeń społecznych
zaloguj się
Zapomniałeś hasła ?
Zostań subskrybentem publikacji Zeszyty ubezpieczeń społecznych