Rozstanie się z pracownikiem w trakcie miesiąca – składki oraz druki

Kontrole ZUS pokazują, że pracodawcy, jako płatnicy składek,  popełniają szereg błędów w sytuacji, jeśli do ustania stosunku pracy doszło w trakcie miesiąca kalendarzowego. Dotyczą one zarówno rozliczeń składkowych, jak i obowiązków związanych z wyrejestrowaniem takiej osoby z ubezpieczeń, a zwłaszcza kodów określających zastosowany tryb rozwiązania umowy o pracę oraz dat wyrejestrowania z ubezpieczeń i ustania stosunku pracy. Dodatkowe wątpliwości pojawiają się w sytuacji, jeśli dochodzi do wygaśnięcia stosunku pracy z powodu zgonu pracownika. Przeczytaj komentarz i sprawdź, czy postępujesz zgodnie z przepisami.

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Zeszyty ubezpieczeń społecznych
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji Zeszyty ubezpieczeń społecznych

ZOBACZ OFERTĘ