Skutki płacowe przejścia pracownika na emeryturę i ponownego nawiązania z nim stosunku pracy

Koniec roku jest często związany z przechodzeniem pracowników na emeryturę. Jakie jednak obowiązki ma pracodawca, jeżeli pracownik jednego dnia rozwiązuje umowę o pracę ze względu na przejście na emeryturę a  następnego dnia zatrudnia się już jako emeryt. Czy przy wyliczaniu odprawy emerytalnej dla tego pracownika uwzględnia się koszty uzyskania przychodu i kwotę wolną? W której pozycji PIT-11 się ją wpisuje? Jak ujmuje się ją w rozliczeniu rocznym? Sprawdźmy.

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Zeszyty ubezpieczeń społecznych
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji Zeszyty ubezpieczeń społecznych

ZOBACZ OFERTĘ