Kontrola ZUS w firmie a koszty pracodawcy

Pytanie:

Otrzymaliśmy z ZUS zawiadomienie o wszczęciu kontroli, której przedmiot obejmował zgłaszanie do ubezpieczeń społecznych, prawidłowość i rzetelność obliczania, potrącania i opłacania składek oraz innych wpłat, do których pobierania zobowiązany jest Zakład, oraz ustalanie uprawnień do świadczeń z ubezpieczeń społecznych i wypłacanie tych świadczeń oraz dokonywanie rozliczeń z tego tytułu. Inspektor zażądał przedstawienia tłumaczenia na język polski sporządzonej w języku obcym dokumentacji finansowej i osobowej, a także sporządzenia kopii tych dokumentów. Wiązało się to z poniesieniem przez nas określonych kosztów. Czy możemy domagać się ich zwrotu? Kontrola nie wykryła żadnych nieprawidłowości.

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Zeszyty ubezpieczeń społecznych
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji Zeszyty ubezpieczeń społecznych

ZOBACZ OFERTĘ