Ustalanie uprawnień do zasiłków macierzyńskich oraz wypłatę tego świadczenia realizuje pracodawca albo ZUS. Dokonuje tego nie tylko na rzecz pracowników, ale również innych ubezpieczonych, np. zleceniobiorców. Niejednokrotnie płatnicy spotykają się w praktyce z przypadkami wnioskowania o zasiłki w specyficznych sytuacjach i mają wątpliwości, jakie dokumenty powinien przedstawić ubiegający się o zasiłek, aby go otrzymać.Mając na względzie problemy płatników zachęcamy do skorzystania ze wskazówek i rad zawartych w opracowaniu.Podpowiadamy w nim m.in: jakich dokumentów wymagać od pracownika lub pracownicy korzystających z urlopu rodzicielskiego i z zasiłku macierzyńskiego, jeśli chcą zrezygnować z pobierania tego świadczenia, w jaki sposób udokumentować prawo i wypłatę „odroczonego w czasie” zasiłku macierzyńskiego jakie dokumenty powinna złożyć pracownica matka dziecka, jeżeli chce skrócić okres pobierania zasiłku macierzyńskiego i powrócić do pracy. Zachęcam do lektury.
czytaj więcej »